Egyszerűen fogalmazva, a linképítés az a folyamat, amelynek során visszamutató linkeket szerezhet másik webhelyeiről a sajátjára azzal a céllal, hogy növelje a domain jelenlétét a keresőmotorok eredményoldalain (SERP).
A keresőmotorok összetett algoritmusokat használnak, amelyeket folyamatosan frissítenek, hogy a felhasználók a legjobb keresési eredményeket nyújtsák. Míg a Google rangsorolási rendszerét számos különböző tényező határozza meg, a visszamutató linkek mindig is az egyik leghatékonyabbak voltak. A Google szemében a linkek „bizalomszavazatként” működnek az A webhelyről a B webhelyre. Minél több visszamutató linkje van, annál valószínűbb, hogy a Google megbízható információforrásként tekint webhelyére.
Iparágként a SEO folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik az algoritmusfrissítésekhez, de a legújabb esettanulmányok továbbra is erős összefüggést mutatnak a linkek és a keresési rangsor között. A Backlinko és az Ahrefs által közzétett 2020-as adattanulmány kimutatta, hogy a több visszamutató hivatkozást tartalmazó oldalak általában magasabb helyezést értek el, mint a kevesebb linket tartalmazó oldalak. Ezenkívül a tanulmány megállapította, hogy az egyedi hivatkozó domainek száma jelentős hatással volt a rangsorolásra. Ez azt jelzi, hogy az Önre visszamutató weboldalak sokfélesége talán értékesebb, mint a visszamutató linkek puszta száma, mivel csökken az értéke, ha több linket is keres ugyanarról a domainről.
A SEO közösség általában egyetért abban, hogy a linkek továbbra is ugyanolyan fontosak, mint eddig. A SparkToro több mint 1500 SEO-szakembert vizsgáló jelentése szerint a „weboldalak és oldalak összekapcsolásának minősége” az egyik legfontosabb tényező a Google rangsorolási rendszerében, de csak az oldal tartalmának relevanciája után.
A linképítés elsődleges célja a SERP-rangsorok javítása, de ebbe a folyamatba való bekapcsolódás más módon is hozzájárulhat a digitális teljesítmény növeléséhez. Az egyik legszembetűnőbb előny a megnövekedett forgalom. Végső soron a jobb helyezés segít nagyobb organikus forgalmat generálni weboldalára. Ezen túlmenően, ha a gyakran látogatott webhelyeken linkeket épít, jelentős hivatkozási forgalmat generálhat olyan látogatóktól, akik egyébként nem találták volna meg az Ön oldalát.